Reclame maken? Kies eens voor opvallende outdoor reclame, bijvoorbeeld langs de weg!

Door Fleur Zomer
5 min
Reclame maken voor je bedrijf, product of dienst kan op vele verschillende manieren. We kunnen hierbij onderscheid maken tussen offline en online reclame. Steeds meer reclame wordt online gemaakt, maar we mogen offline marketing zeker niet vergeten. Denk bijvoorbeeld aan adverteren in de krant, een tijdschrift of opvallende outdoor reclame. In deze blog willen we het graag over deze laatstgenoemde reclamevorm hebben. Met outdoor reclame op weloverwogen plekken kun je in één keer veel mensen bereiken. Enkele mogelijkheden en opties vind je hieronder. Lees snel verder!

Reclamemasten langs de snelweg

Je ziet ze geregeld langs de snelweg staan: grote reclamemasten. Zo’n digitale reclamemast steekt met kop en schouders boven het voorbijrazende verkeer uit en is ideaal om met je uitingen een groot publiek te bereiken. Het voordeel van een digitale reclamemast is dat deze flexibel in te zetten zijn. Al jouw reclame-uitingen zullen van het grote scherm spatten.

 

Abri’s bij bushaltes of tramhaltes

Een abri, ook wel wachthuisje genoemd, is een niet afgesloten overdekte wachtruimte die beschutting biedt tegen wind en regen. Je vindt dit soort huisjes vooral in het openbaar vervoer, zoals bij bushaltes of tramhaltes bijvoorbeeld. Abri’s bieden ook beschutting op treinstations en busstations. Abri’s zijn erg geschikt om reclame te maken. Abri reclame wordt ook wel bushokjes reclame genoemd. Het formaat van een Abri poster is net iets groter dan een standaard A0 poster.

 

Marketing rond een bouwplaats

Een andere goede plaats voor je reclame-uitingen is een bouwplaats. Het liefst op een plek waar veel mensen langskomen, zoals in een drukke stad bijvoorbeeld. Bouwplaatsen moeten tegenwoordig van het voorbijgaande publiek worden afgeschermd met behulp van bouwhekken. Dit is om de veiligheid rondom en op het terrein te garanderen. Maar ook om vandalisme, vernieling en diefstal van machines en gereedschappen te voorkomen. Het mooie van deze hekwerken is dat je er bouwhekdoeken op kunt bevestigen. Op deze doeken kun je jouw bedrijfsnaam, logo of eventueel een slogan laten drukken.

 

Rijdende reclame

Een laatste vorm van outdoor reclame die we in deze blog willen behandelen is rijdende reclame. Hieronder valt reclame op auto’s, bestelbusjes en trucks. Soms zie je ook reclame-uitingen op bussen en treinen. Het grootste voordeel van rijdende reclame is dat het zich niet tot één plaats beperkt. De reclame verplaatst zich voortdurend en heeft zo een enorm bereik. Onderschat de kracht van rijdende reclame dan ook zeker niet!