Site logo
searchclose
Artikelen
Vacatures
Bedrijven
search
add
Banner

Strukton levert monitoringsysteem Metronet Oost London

Door Redactie Nationale Bouwgids
schedule 7 min
location_on [xx]km

UTRECHT - Strukton Systems, onderdeel van Strukton Rail, heeft op vrijdag 22 juli jl. van het Engelse exploitatie- en onderhoudsbedrijf Serco Docklands Ltd. opdracht gekregen voor de levering van Preventief Onderhoud- en Storingsdiagnosesysteem Strukton (POSS) hardware.

Serco zal POSS gebruiken voor de monitoring van de wissels en assentellers op de Docklands Light Railway. De opdracht is onderdeel van een monitoringprogramma van Serco om storingen te voorkomen en de storingshersteltijd te verkorten.

Met het oog op de Olympische Spelen, die in 2012 in Londen plaatsvinden, is dit van groot belang. De Docklands Light Railway is een cruciale openbaar-vervoersader in het gebied rond de Olympische Spelen.

Het POSS monitoringsysteem van Strukton helpt Serco de beschikbaarheid op deze lijn te optimaliseren. POSS is een bewezen concept voor het voorkomen van storingen en het terugbrengen van storingshersteltijden.

De opdracht die Serco op 22 juli plaatste, omvat 50 micro POSS-kasten. Serco zal deze op 149 wisselmotoren en op 25 assentellers in het spoor installeren. Er zullen nog opdrachten volgen voor de levering van software, de inbedrijfstelling en het opleiden van de engineers van Serco.

Het complete monitoringsysteem moet eind 2011 in bedrijf zijn. POSS zal dan alle wissels en assentellers op de 31 kilometer lange Docklands Light Railway monitoren.

Serco heeft na twee succesvolle pilotprojecten voor het POSS monitoringsysteem van Strukton gekozen. In februari 2005 installeerde Strukton POSS op het station Canary Wharf, gelegen in het bekende financiële centrum in het district Tower Hamlets in Londen.

Hier monitort POSS sinds 2005 drie wisselmotoren, die vanwege de hoge treinfrequentie gemiddeld 300 keer per dag omgaan. In januari 2008 werd POSS geïnstalleerd bij de Royal Mint Street. Hier monitort POSS niet alleen de zes wissels, maar ook het assentelsysteem van Alcatel.

De Docklands Light Railway (DLR) is een automatisch bestuurd metroachtig systeem in het zakencentrum Docklands en aangrenzende gebieden in het oosten van Londen. De exploitatie van de lijn is in aanbesteding gegund aan het bedrijf Serco Docklands Ltd. De DLR telt ongeveer 100.000 reizigers per dag.

POSS is het grootste wisselmonitoringsysteem in de wereld en kan ook worden gebruikt voor de monitoring van wisselverwarming, overwegen, assentellers, spoorstromen, railvoertuigen en andere objecten. Voor meer informatie over POSS: www.possinfo.nl. Klik hier voor meer informatie over de pilotprojecten op de DLR.

Over Strukton
Strukton is een fullserviceprovider op het gebied van infrastructuur- en accommodatieoplossingen.

27 juni '25 ( 9:30)

Alle Rijkswegen weer vrijgegeven na NAVO-top

De N44 is vrijgegeven en daarmee zijn alle rijkswegen die afgesloten waren in verband met de NAVO-top weer open voor verkeer. Dat meldt Rijkswaterstaat donderdagavond.

26 juni '25 (10:27)

Treinverkeer rond Schiphol hersteld

De problemen op het spoor bij Schiphol zijn verholpen, zo is te zien op de website van de NS. De treinen die langs de luchthaven komen lijken weer volgens dienstregeling te rijden.

26 juni '25 ( 8:46)

Wegen grotendeels weer open na NAVO-top

Vrijwel alle wegen, snelwegen, op- en afritten, viaducten en tunnels die waren afgesloten in verband met de NAVO-top, zijn weer open. Dit meldt Rijkswaterstaat donderdagochtend. De N44 is nog wel afgesloten, evenals een aantal lokale wegen.

26 juni '25 ( 8:30)

Afbouw NAVO-top in volle gang, enkele wegen gaan later open

De S200-route in Den Haag die is afgesloten door de NAVO-top gaat vrijdag aan het einde van de middag weer open, meldt de gemeente. Dat is later dan verwacht, want aanvankelijk zouden de wegen vrijdagochtend om 06.00 uur weer vrijgegeven worden. Mogelijk gaat de rijbaan de stad in, richting Scheveningen, in de loop van de ochtend al wel open.

25 juni '25 (15:37)

Storing bij Schiphol houdt aan tot in de avond, probleem Gouda verholpen

De treinproblemen door een seinstoring bij Schiphol zijn woensdagmiddag nog niet opgelost en ProRail heeft ook de oorzaak nog niet achterhaald. In een nieuwe prognose verwacht de spoorbeheerder tot ongeveer 18.45 uur nodig te hebben. De kapotte bovenleiding bij Gouda is gerepareerd, waardoor er woensdagmiddag weer intercity's langs kunnen.

25 juni '25 (14:41)

Tientallen activisten weggevoerd na poging A12 te blokkeren

De politie heeft tientallen activisten van Extinction Rebellion aangehouden die rond het middaguur de A12 in Den Haag probeerden te blokkeren. De demonstranten worden weggevoerd in bussen, zien ANP-verslaggevers. Een deel is naar het ADO-stadion gebracht.

25 juni '25 (12:40)

Treinstoring bij Schiphol duurt naar verwachting tot circa 13:45 uur

De verwachting is nu dat er nog tot ongeveer 13.45 uur een verstoring is in het treinverkeer rond Schiphol, in plaats van tot 11.45 uur, is te zien in de NS-reisplanner. Door een storing rijden er woensdag fors minder treinen tussen Amsterdam Zuid en Schiphol en dit heeft ook impact op trajecten rond de luchthaven. ProRail kan nog niet zeggen hoe lang de problemen gaan duren.

25 juni '25 ( 8:59)

Spoor Schiphol opnieuw in de problemen, nu seinstoring

Er zijn woensdagochtend opnieuw problemen op het spoor bij Schiphol. Tussen Amsterdam Zuid en Schiphol rijden fors minder treinen dan normaal door een seinstoring. Dit duurt naar verwachting tot ongeveer 09.15 uur. De storing heeft ook impact op trajecten rond de luchthaven.

25 juni '25 ( 8:55)

Wegen rond Den Haag blijven opnieuw rustig

Op de wegen in de regio Den Haag is het ook woensdag, op de tweede dag van de NAVO-top, rustig. Een woordvoerder van de ANWB meldt dat er rond 06.45 uur net als de afgelopen dagen geen noemenswaardige zaken zijn op de wegen in deze regio.

25 juni '25 ( 8:36)

Problemen op spoor bij Gouda duren tot in de ochtend

Het treinverkeer tussen Utrecht en Den Haag en tussen Utrecht en Rotterdam is nog zeker tot woensdagochtend 08.45 uur ontregeld. Door een kapotte bovenleiding tussen Gouda Goverwelle en Woerden rijden er veel minder treinen, meldt de NS. ProRail moet bij station Gouda Goverwelle de bovenleiding over een lengte van 200 meter vervangen.