28 november 2019 om 12:18
< 1 min lezen

Waakhond: aanbieder glasvezel moet klant beter informeren

Aanbieders van glasvezeldiensten moeten consumenten beter informeren over hun aanbod. Vooral omdat in veel gevallen glasvezelnetwerken nog aangelegd moeten worden, terwijl het contract door de consument al is getekend. Veel klanten blijven daardoor in het ongewisse als het gaat over de uiteindelijke leverdatum. Vaak worden netwerken pas aangelegd als daar voldoende klanten voor zijn.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt aanbieders van glasvezeldiensten dat zij consumenten beter moeten informeren. Het moet voor de consument duidelijk zijn waarvoor wordt getekend en wanneer de daadwerkelijke levering van de glasvezeldienst kan worden verwacht. De ACM vindt dat contracten daarom een leverdatum moeten bevatten.

De toezichthouder ontvangt regelmatig vragen en meldingen over glasvezel. Waar nodig zullen aanbieders worden aangesproken op hun gedrag. Bij aanhoudende signalen over mogelijke misstanden kan de ACM besluiten om boetes op te gaan leggen. Ook gaat de waakhond consumenten op hun rechten wijzen.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van woningbouw
    • Woningbouw

    Vervangspijt bij nieuwe vloeren: vijfde van kopers overweegt snelle vervanging

    Gisteren om 09:03
    • Woningbouw

    Branche: groei warmtepompen stokt

    27 oktober 2025 om 10:40

Aankomende evenementen

03 Nov
HoutPro+ 2025
  • Noord-Brabant
19 Nov
Beton Event 2025​​
  • Noord-Brabant
09 Feb
Infra Relatiedagen 2026
  • Overijssel