25 september 2015 om 17:39
< 1 min lezen

Een energielabel voor tunnels is zo gek nog niet

Tunnels zijn energieslurpers. Automobilisten die de Schipholtunnel of een andere rijkstunnel inrijden, zullen zich dat niet realiseren, maar het is wel een feit. Omdat Rijkswaterstaat in het kader van CO2-reductie streeft naar een 20 procent reductie van het stroomgebruik in 2020 ten opzichte van 2009, heeft dat automatisch gevolgen. De energiebehoefte van alle bestaande en nieuwe tunnels zou met maar liefst 48 procent moeten dalen om die ambitieuze beleidsdoelstelling te halen. “Een tour de force”, zo realiseert ook Karin de Haas, coördinator Speciale projecten, kennis en communicatie bij het COB, zich.

Relevante artikelen

Alles van utiliteitsbouw
    • Utiliteitsbouw

    Energiekosten gaan omlaag in 2026, voorspelt ING

    14 november 2025 om 09:02
    • Utiliteitsbouw

    Nederland mist EU-doel voor gasvoorraden

    13 november 2025 om 14:15

Aankomende evenementen

19 Nov
Beton Event 2025​​
  • Noord-Brabant
09 Feb
Infra Relatiedagen 2026
  • Overijssel
11 Jan
InfraTech2027
  • Zuid-Holland