26 maart 2013 om 12:28
< 1 min lezen

Ondernemers ontevreden over betaalgedrag klanten

AMSTERDAM (Novum) – Ruim twee derde van de Nederlandse ondernemers is ontevreden over het betaalgedrag van hun klanten. Rekeningen worden nu na gemiddeld 45 dagen betaald, in plaats van de dertig dagen of minder die mkb’ers voor ogen hebben. Dat blijkt dinsdag uit onderzoek van creditmanagementspecialist Concredis onder 460 mkb-ondernemingen.

Mkb’ers zien dat 68 procent van hun klanten vorig jaar een langere betaaltermijn aanhield dan in 2011. Een kwart van deze ondernemers neemt maatregelen om de betaaltermijn terug te dringen. Zij verkorten bijvoorbeeld het schriftelijke aanmaningsproces.

Slechts zeven procent van de ondervraagden geeft aan dit jaar verbetering te verwachten van de betalingsmoraal. Het overgrote deel van de mkb’ers denkt dat er in 2013 sowieso geen economische verbetering te verwachten valt. Zo denkt een kwart van de ondervraagden dat het aantal faillissementen zal toenemen. Bijna twee derde denkt dat het aantal faillissementen gelijk blijft.

Relevante artikelen

Alles van utiliteitsbouw
    • Utiliteitsbouw

    Zuid-Holland kiest locatie in Lansingerland voor windturbines

    21 november 2025 om 09:31
    • Utiliteitsbouw

    Vattenfall-centrales gaan definitief naar Tata Steel

    17 november 2025 om 10:33

Aankomende evenementen

09 Feb
Infra Relatiedagen 2026
  • Overijssel
11 Jan
InfraTech2027
  • Zuid-Holland
25 May
Future Facade 2027
  • Utrecht