8 februari 2012 om 14:26
< 1 min lezen

Goed rapportcijfer voor BouwGarant-aannemer

ZOETERMEER – Uit de door BouwGarant, het Economisch Instituut voor de Bouw en internetbureau Tam Tam ontwikkelde Tevredenheidsmeter blijkt dat de BouwGarant-aannemer een goed rapportcijfer krijgr van opdrachtgevers.

Opdrachtgevers geven de BouwGarant-aannemer gemiddeld het rapportcijfer 8. In 2011 hebben circa 700 opdrachtgevers hun aannemer op diverse aspecten beoordeeld. Nagenoeg alle respondenten zijn particuliere opdrachtgevers.

De resultaten zijn afkomstig van de BouwGarant-Tevredenheidsmeter. Middels de Tevredenheidsmeter kunnen opdrachtgevers online hun oordeel geven over de kwaliteit van het geleverde werk. Maar ook over de service en klantgerichtheid van de aannemer.

Dat een bouwbedrijf is aangesloten bij BouwGarant is voor bijna driekwart van de respondenten bij de selectie van doorslaggevend belang. Verder zijn de reputatie van het bedrijf, prijs van de offerte en de duidelijkheid van de offerte belangrijke zaken waarop wordt gelet.

Prijs en kwaliteit zijn vanzelfsprekend van grote invloed op de uiteindelijke tevredenheid. De serviceoordelen vormen echter de belangrijkste aspecten in het vormen van het eindoordeel.

Denk hierbij aan het nakomen van afspraken, klachtafhandeling en vlot reageren op vragen. Bouwbedrijven waarbij de klant centraal staat, ook als het werk is opgeleverd, scoren beter.

© Nationale Bouwgids

Relevante artikelen

Alles van woningbouw
    • Woningbouw

    Woningen sneller verkocht op Funda in 2025

    11 december 2025 om 10:06
    • Woningbouw

    Oplevering nieuwbouw schuift steeds verder naar achteren

    10 december 2025 om 12:57

Aankomende evenementen

09 Feb
Infra Relatiedagen 2026
  • Overijssel
11 Jan
InfraTech2027
  • Zuid-Holland
25 May
Future Facade 2027
  • Utrecht