Eneco-klanten krijgen week extra om de meterstand door te geven
6 januari 2023 om 12:50
< 1 min lezen

Eneco-klanten krijgen week extra om de meterstand door te geven

Energieleverancier Eneco geeft klanten een week langer om hun meterstanden door te geven. Een deel van de huishoudens moet dit doen vanwege het prijsplafond dat sinds deze maand geldt en dat heeft deze week lange wachttijden bij de klantenservice opgeleverd. "Om klanten de zekerheid te geven" dat ze op tijd zijn, krijgen zij van Eneco nu tot en met 15 januari.

Volgens Eneco heeft ruim de helft van de klanten om wie het gaat inmiddels hun meterstanden doorgegeven. Mensen met een oude meter moeten dit doen, maar ook klanten die hun gegevens van de slimme meter niet willen delen of van wie die meter defect is. In totaal gaat dit om honderdduizenden klanten.

Wachttijden

Eneco zegt dat er bij de klantenservice nog altijd langere wachttijden zijn dan normaal. “Veel klanten willen meer weten over de impact van de invoering van het prijsplafond op hun persoonlijke situatie.” Consumenten kunnen niet precies zien wat het prijsplafond voor hun situatie betekent. Eind deze maand wordt dat volgens Eneco beter, als online “wordt aangegeven hoeveel gas en elektriciteit men nog over heeft om onder het verbruiksplafond te blijven”.

Door: ANP

Relevante artikelen

Alles van woningbouw
    • Woningbouw

    Provincies waarschuwen: bouw van 500.000 woningen dreigt stil te vallen

    Gisteren om 15:15
    • Woningbouw

    Timmermans en Wilders clashen over voorrang voor statushouders

    Gisteren om 10:29

Aankomende evenementen

28 Oct
Afbouw Vakdagen 2025
  • Zuid-Holland
03 Nov
HoutPro+ 2025
  • Noord-Brabant
19 Nov
Beton Event 2025​​
  • Noord-Brabant